Miten Älylataamossa opettaminen on vaikuttanut omaan työskentelymotivaatioosi?

Ei ole ko­ke­mus­ta

Ei ole vai­kut­ta­nut mo­ti­vaa­ti­oon

En ole opet­ta­nut ky­sei­ses­sä ti­las­sa.

En ole opet­ta­nut äly­la­taa­mos­sa

En ole opet­ta­nut äly­la­taa­mos­sa, mut­ta opekokouksiin se on tuo­nut mu­ka­vaa ilma­pii­riä ja si­ten vai­kut­ta­nut mo­ti­vaa­ti­oon.

En ole opet­ta­nut äly­la­taa­mos­sa.

En ole opet­ta­nut, mut­ta tila on mu­ka­va!!!

En ole vie­lä kos­kaan opet­ta­nut Äly­la­taa­mos­sa. Aion kyl­lä ko­keil­la, jos­sain vai­hees­sa…

It­sel­lä la­taa­mon käyt­tö on vie­lä “pi­täi­si”-as­teel­la…

Li­sän­nyt mo­ti­vaa­ti­o­ta, kos­ka siel­lä ilma­pii­ri tun­tuu ole­van ren­nom­pi ja hen­ki­nen väli­mat­ka opet­ta­jan ja opis­ke­li­joi­den vä­lil­lä on pie­nem­pi. Opet­ta­jan ja opis­ke­li­jan vä­lil­lä ei ole pöy­tää ja tek­niik­kaa. Opet­ta­ja voi rii­sua ken­gät ja köm­piä opis­ke­li­joi­den vie­reen jut­te­le­maan esi­mer­kik­si ryh­mä­tön ete­ne­mi­ses­tä. Tila haas­taa miet­ti­mään uu­sia rat­kai­su­ja.

Mo­ti­vaa­tio on yk­kös­tä muu­ten­kin.

Opis­ke­li­jat pi­tä­vät ti­las­ta pal­jon ja ovat mo­ti­voi­tu­nei­ta käyt­tä­mään sitä, jo­ten on­han se mu­ka­vaa kun op­pi­laat te­ke­vät töi­tä in­nos­tu­neem­min. Lä­hin­nä olem­me teh­neet pro­jek­ti­töi­tä/pari­teh­tä­viä siel­lä ja sen ym­pä­ris­tös­sä. It­sel­le tu­lee kä­ve­lyä enem­män kun kier­rän kou­lua eri ryh­mien luo­na eli se tuo vaih­te­lua.

Pa­ran­ta­nut, kun näh­nyt op­pi­lai­den­kin viih­ty­vän.

Tuo vaih­te­lua työ­päi­vään.

Uusi eri­lai­nen ym­pä­ris­tö on pa­ran­ta­nut työs­ken­te­ly­mo­ti­vaa­ti­o­ta

Vaa­tii vie­lä ajat­te­lu­työ­tä, mi­ten sitä voi käyt­tää. Se ei toi­mi pe­rin­tei­se­nä luok­ka­ti­la­na, ja sik­si sen hyö­ty­jä täy­tyy ope­tel­la so­vel­ta­maan. Opis­ke­li­jat viih­ty­vät ja pi­tä­vät ti­laa ren­to­na opis­ke­lu­ti­la­na. Tek­niik­ka ei ehkä vie­lä toi­mi (ää­nen­tois­to-on­gel­maa). Siis­tey­teen myös te­ki­si mie­li sa­noa pari sa­naa, kos­ka siel­lä vie­te­tään pal­jon omaa ai­kaa ja sik­si sin­ne ei ole mu­ka­va men­nä, kun ros­kat ja pa­pe­rit ym. peli­ma­te­ri­aa­li lo­juu pit­kin lat­ti­oi­ta.

Viik­ko­pa­la­ve­rit ja opet­ta­jien ko­kouk­set ovat ol­leet ai­kai­sem­paa miel­lyt­tä­väm­pää

Sa­von­lin­nan ly­se­on lu­kioÄly­la­taa­mon opet­ta­ja­ky­se­ly 20175.4.2017