Avovastaukset

Mitä hyvää opiskelussa lukiossani on ollut?

An­ne­tut teh­tä­vät ovat ol­leet riit­tä­vän haas­ta­via. Li­säk­si it­se­näi­nen työs­ken­te­ly.

Ehkä tur­han nip­pe­li­tie­don op­pi­mi­nen
Hyvä ope­tus
Hyvä ope­tus
Hyvä yh­teis­hen­ki, mu­ka­vat opis­ke­li­jat ja opet­ta­jat
Hy­vät ja mu­ka­vat opet­ta­jat, miel­lyt­tä­vät ti­lat.
Hy­vät luok­ka­ti­lat opis­kel­la ja hy­vät opet­ta­jat.
It­sel­le ei mi­tään
It­se­näi­nen­työs­ken­te­ly ja yh­tei­nen te­ke­mi­nen
Jo­kai­ses­ta ai­nees­ta pa­kol­li­sia kurs­se­ja, niin saa tie­tää mikä it­se­ään kiin­nos­taa.
kan­nus­ta­va työ­ym­pä­ris­tö ja ka­ve­rit
Ka­ve­rit
Koe­vii­kot.
Lisä ai­kaa miet­tiä tu­le­vai­suut­ta
Luo­kat­to­muus, hui­put opet­ta­jat, jous­ta­va suh­tau­tu­mi­nen.
Luo­ki­os­sa olo on sel­keyt­tä­nyt sitä, mitä ha­lu­an opis­kel­la jat­kos­sa. Li­säk­si va­lit­se­ma­ni ai­neet ovat ol­leet kiin­nos­ta­via ja asi­aan­kuu­lu­via. Olen op­pi­nut pal­jon uut­ta ja ker­ran­nut van­haa.
Luok­ka­ti­lat, ope­tus, oppi­ma­te­ri­aa­lit
Mel­ko laa­ja kurs­si­va­li­koi­ma, on voi­nut va­li­ta juu­ri mi­nua it­se­ä­ni kiin­nos­ta­via ai­nei­ta.
Mu­ka­va ilma­pii­ri ja ihan kiva käy­dä tääl­lä.
Mu­ka­vat opet­ta­jat, va­pauk­set
Mu­ka­vat ryh­mä­koot, sain pal­jon uu­sia ys­tä­viä, yh­tei­set pro­jek­tit ja hyvä yh­teis­hen­ki, kil­pa­ur­hei­lu­lin­ja, mu­ka­vat ti­lat ja kiva hen­ki­lö­kun­ta.
Muu­ta­mat lois­ta­vat opet­ta­jat, jot­ka ovat kan­nus­ta­neet opis­ke­le­maan. Opin­to-oh­jaa­ja, joka on ait­ta­nut kaik­kis­sa niin lu­ki­oon kuin jat­ko-opin­toi­hin liit­ty­vis­sä ky­sy­myk­sis­sä.
Nä­kee ka­ve­rei­ta ja ren­to mei­nin­ki
Olen op­pi­nut pal­jon. Suu­rin osa opet­ta­jis­ta on ol­lut mu­ka­via ja kan­nus­ta­via. Omien opin­to­jen jär­jes­tä­mi­nen it­sel­leen so­pi­val­la ta­val­la on ol­lut plus­saa.
Olen saa­nut ka­ve­rei­ta sekä pääs­syt esil­le lu­ki­os­sa. Pal­jon yleis­tie­tä­mys­tä sekä apua tu­le­vai­suut­ta aja­tel­len. Ai­kaa miet­tiä tu­le­vaa op­pi­mi­sen ohel­la. Hie­no­ja ko­ke­muk­sia, eten­kin ak­tii­vi­se­na ih­mi­se­nä.
Olen saa­nut pal­jon uu­sia ka­ve­rei­ta ja tai­to­ja. Ope­tus on ol­lut erit­täin hy­vää ja toi­mi­vaa. Olen saa­nut hy­vät eväät elä­mään.
On ol­lut ai­kaa miet­tiä mitä te­kee elä­mäl­lä tu­le­vai­suu­des­sa.
on usei­ta opet­ta­jia mis­tä voi yrit­tää va­li­ta
Opet­ta­jat ovat ol­leet erit­täin mu­ka­via
Opet­ta­jien per­soo­nal­li­suus, työ­rau­ha sekä äly­la­taa­mo!
Opet­ta­jil­le on pää­a­si­as­sa hel­poo pu­hua ja ky­sel­lä heil­tä pa­lau­tet­ta.
Opis­ke­lu oli jä­reä pu­do­tus to­del­li­suu­teen, juu­ri­kaan peh­men­nys­tä ei ol­lut. Ki­pu­a­mi­nen lu­ki­o­ta­soi­seen opis­ke­luun ei ol­lut help­po, mut­ta se on on­nis­tu­nut hy­vin.
Opis­ke­lu tääl­lä ly­se­ol­la on ol­lut to­del­la te­ho­kas­ta, sil­lä opet­ta­jat ovat to­teut­ta­neet eri oppi­ai­nei­den kurs­si­si­säl­löt to­del­la hy­vin ja moni­puo­li­ses­ti.
Opis­ke­lu­ti­lat ovat hy­viä
Op­pi­lai­ta ei ole ka­ma­lan pal­jon, jon­ka ta­kia opet­ta­jat (ai­na­kin suu­rin osa) muis­taa op­pi­laan­sa.
Op­pi­mi­nen
Osaa­vat opet­ta­jat ja uu­det ys­tä­vät
Pal­jon uu­sia hy­viä ys­tä­viä
Pe­rus­hy­vä­set­tiy­leis­si­vis­tys­tä
Pää­osin mu­ka­vat opet­ta­jat ja opis­ke­lu­to­ve­rit, sekä hyvä kurs­si­tar­jon­ta, jon­ka mah­dol­lis­taa osit­tain yh­teis­työ tai­de­lu­ki­on kans­sa.
Riit­tä­vän ren­toa eikä lii­an kil­pai­lul­lis­ta
Ruo­ka
Saa­nut li­sää ai­kaa päät­tää asi­ois­ta
Se on aut­ta­nut mi­nua eteen­päin elä­mäs­sä.
Se, että on saa­nut va­li­ta mitä ai­nei­ta opis­ke­lee.
Säh­köis­ten ma­te­ri­aa­lien käyt­tö.
Ti­lat ovat ajan­mu­kai­set, opet­ta­jat ren­to­ja ja opis­ke­lu su­juu hy­vin.
Tääl­lä on mu­ka­vaa ja apua saa tar­vit­ta­es­sa.
Tääl­lä on ol­lut mu­ka­va opis­kel­la, kos­ka tämä on ns uusi kou­lu ol­lut mi­nul­le. Mu­ka­va yh­teis­hen­ki muu­ta­mia ta­pauk­sia lu­kuu­not­ta­mat­ta ja lois­ta­vat huu­mo­rin­ta­jui­set opet­ta­jat! Meil­lä on ol­lut myös pa­ras ryh­män­oh­jaa­ja! Sa­ral­le pis­teet hi­maan.
Uu­den op­pi­mi­nen, yh­des­sä työs­ken­te­ly
Vaih­tu­vat ryh­mät muo­vaa­vat jo­kai­ses­ta kurs­sis­ta eri­lai­sen, luku­jär­jes­tyk­seen vai­kut­ta­mi­nen on ol­lut myös suu­ri hyö­ty, sil­lä voi suun­ni­tel­la va­paa-ai­kaan­sak­kin pa­rem­min.
Va­lin­nan va­raa kur­seis­sa ja mah­dol­li­suu­det muo­ka­ta luku­jär­jes­tys­tä. Mu­ka­vat opet­ta­jat ja ilma­pii­ri.
Val­mis­taa kor­ke­a­kou­lui­hin.
Va­paam­paa kuin pe­rus­kou­lus­sa
Va­paa­va­lin­tai­suus
Yh­teis­hen­ki
Ys­tä­viä li­sää, yleis­si­vis­tys­tä olen saa­nut pal­jon ja se on aut­ta­nut mi­nua ar­gu­men­toi­maan.

Kuinka kehittäisin lukiotani oppilaitoksena?

Hil­jai­nen työs­ken­te­ly­tila puut­tuu, ell­ei luku­huo­net­ta las­ke­ta, mut­ta se on to­del­la usein lu­kos­sa.
Di­gi­ta­li­saa­ti­on tul­les­sa ajan­koh­tai­sem­mak­si kan­nat­taa muis­taa, että kaik­kea ei kan­na­ta säh­köis­tää.
Ehkä li­säi­sin säh­köis­tä työs­ken­te­lyä.
Ei ha­jua!
Ei mi­tään tie­toa
Ei mi­tään vä­liä
Ei ole ke­hi­tet­tä­vää
Ei tar­vet­ta
Ei tule äk­ki­sel­tään mi­tään mie­leen.
En
En kek­si mi­tään ke­hi­tet­tä­vää juu­ri nyt, pe­rus­a­si­at kun­nos­sa
En oi­kein mi­ten­kään, olen tyy­ty­väi­nen ny­kyi­seen ti­lan­tee­seen.
En osaa sa­noa.
En osaa sa­noa.
En osaa sa­noa.
En tie­dä
En tie­dä
En tie­dä
En tie­dä.
Enem­män ei opis­ke­lu­päi­viä, jo­ta­kin mitä voi­si itse teh­dä vaik­ka etä­nä.
Enem­män huo­mi­o­ta ti­lo­jen siis­tey­teen ja jär­jes­tyk­seen. Li­säk­si kan­nat­tai­si ehkä pa­nos­taa kou­lun ylei­seen ilma­pii­riin. Se on ihan hyvä, mut­ta kyl­lä tääl­lä erot­tuu ne ket­kä ovat ns. suo­sit­tu­ja ja ket­kä ei ja toi­min­ta on jos­kus sen mu­kais­ta…
Enem­män pi­täi­si saa­da yh­tei­siä ta­pah­tu­mia ja ot­taa ylei­ses­ti nii­den suh­teen ren­nom­min
Enem­män va­pauk­sia op­pi­lail­le
Enem­män väli­tun­ti­mah­dol­li­suuk­sia (lii­kun­taa)
Enem­män yh­teis­työ­tä eri kou­lu­jen (myös kan­sain­vä­lis­ten) kans­sa, opis­ke­lu­tai­to­ja pi­täi­si ke­hit­tää opo tun­neil­la tai oma­na ope­tus­ai­nei­naan
Ke­ho­tet­tai­siin kar­si­maan heti kaik­ki tur­hat kurs­sit pois, mikä hel­pot­tai­si.
Koe­vii­kot
Koe­vii­kot ta­kai­sin.
Koe­vii­kot ta­kai­sin. Myös säh­köi­siin kir­joi­tuk­siin tu­li­si opet­taa enem­män jo en­sim­mäi­ses­tä vuo­des­ta läh­tien.
Koe­vii­kot…
Kou­lun yh­teis­hen­ki ei mie­les­tä­ni ole eri­tyi­sen hyvä. Opis­ke­li­joil­la on vä­hän kiin­nos­tus­ta osal­lis­tua yh­tei­siin asi­oi­hin ja pro­jek­tei­hin, jo­ten nii­hin osal­lis­tu­mi­seen kan­nat­taa in­nos­taa jo heti lu­ki­os­ta ker­rot­ta­es­sa 9. luok­ka­lai­sil­le
Kou­lus­sa voi­si olla läm­pi­mäm­pi.
Luok­ka­huo­neis­ta voi­si teh­dä miel­lyt­tä­väm­piä eri­lais­ten ko­ris­tei­den avul­la. Nyt ne ovat mel­ko tyl­siä. Li­säk­si opet­ta­jat voi­si­vat an­taa enem­män po­si­tii­vis­ta pa­lau­tet­ta. Eri­tyi­ses­ti äi­din­kie­les­sä teks­teis­sä huo­mi­oi­daan vain ne­ga­tii­vi­set asi­at eikä lain­kaan po­si­tii­vi­sia. Se saa opis­ke­li­jan tun­te­maan, ett­ei hä­nen teks­teis­sään ole mi­tään muu­ta kuin huo­noa.
Luok­kiin li­sää luon­non­va­loa sekä kas­vil­li­suut­ta, tut­ki­tus­ti mu­ka­vam­pi ym­pä­ris­tö, kun luon­non­lä­hei­sem­pi.
Läs­nä­olo­pak­koa hel­li­tet­täi­siin
Mie­les­tä­ni lu­ki­o­ni on hy­vin ke­hit­ty­nyt ja uu­dis­tuk­sia tu­lee jat­ku­vas­ti
Opet­ta­jien tie­to­tai­to hyvä mut­ta ope­tus­ta­vois­sa joil­la­kin pa­ran­net­ta­vaa.
Ope­tus­ta­po­jen moni­puo­lis­ta­mi­nen joil­lain kurs­seil­la
Osa opet­ta­jis­ta ei ole aina kar­tal­la.
Pa­rem­pi yh­teis­hen­ki
Park­ki­paik­ko­ja li­sää! Myös joil­la­kin kurs­seil­la on ol­lut ää­rim­mäi­sen pal­jon po­ruk­kaa, joka saa luo­kan tun­tu­maan pie­nel­tä pel­ti­pur­kil­ta.
Put­ki­telk­ka­rit veks. Muu­ten toi­mi­va pa­ket­ti.
Tasa­puo­li­sen sään­nöt kai­kil­le esim.pois­sa olo­jen suh­te­e­en
Tie­tyt opet­ta­jat ei­vät ole mie­les­tä­ni tar­peek­si pä­te­viä työ­hön tai hei­dän ope­tus­ta­pan­sa ei so­vel­lu lu­ki­oon
Tär­kei­den asi­oi­den pa­rem­pi pai­not­ta­mi­nen. Sel­keä kir­joi­tuk­siin val­mis­tau­tu­mi­nen al­koi kou­lun puo­lel­ta lii­an myö­hään.
Yk­kö­set pois is­tu­mas­ta por­tail­ta sil­lon kun sii­tä yrit­tää kä­vel­lä. Jos as­tuu pääl­le kun ei siir­re­tä ah­te­ria niin ei ole syy­tä mul­koil­la :–( tu­lee paha mie­li

Miten kehittäisin oppilaitosten ja työelämän välistä yhteistyötä (lukiot, ammattioppilaitos, ammattikorkeakoulu, yliopisto, jne.)

Tii­viim­pää yh­teis­työ­tä
ei kom­ment­tia.
Ei se var­maan tar­vit­se pa­ran­nus­ta
Ei tar­vet­ta
Emt
En ke­hit­täi­si, kos­ka yh­tey­det ovat en­nes­tään jo hy­vät.
En mi­ten­kään
En mi­ten­kään kos­ka lu­ki­ol­la ja työ­e­lä­mäl­lä ei ole juu­ri­kaan yh­teis­tä
En osaa sa­noa
En osaa sa­noa, mie­les­tä­ni vie­rai­lut ovat mu­ka­via, mi­kä­li niis­sä on in­nos­tu­nut käy­mään.
En osaa sa­noa.
En tie­da
En tie­dä
En tie­dä
En tie­dä.
En tie­dä.
enem­män kurs­se­ja am­mat­ti­kor­ke­a­kou­lul­la voi­si jär­jes­tää
Enem­män so­vel­ta­via työ­e­lä­mään liit­ty­viä kurs­se­ja. Yh­teis­työ­tä am­mat­ti­kor­ke­an kans­sa.
Enem­män tu­tus­reis­su­ja muu­al­lek­ki ku Mik­ke­lii
Enem­män tu­tus­tu­mis­mah­dol­li­suuk­sia.
Enem­män vie­rai­lu­ja ehkä
Enem­män vie­rai­lu­ja muu­al­le.
Enem­män yh­teis­työ­tä
Ensi­apu­kurs­si pa­kol­li­sek­si.
Eri­lai­sia vie­rai­lu­ja enem­män
Hy­vää jo nyt! Plus­saa yh­teis­työs­tä taik­ka­rin kans­sa!!
Jaa
Kaik­ki on to­del­la hy­väl­lä mal­lil­la jo­ten en osaa sa­noa mi­ten sitä voi­si ke­hit­tää.
Ky­se­li­sin op­pi­lail­ta enem­män min­kä am­mat­ti­kun­nan opis­ke­li­joi­ta tai työ­e­lä­mäs­sä jo ole­via hen­ki­löi­tä he ha­lu­ai­si­vat luul­la.
Li­sää yh­tei­siä pro­jek­te­ja ja mah­dol­li­suuk­sia
Lu­ki­ois­sa voi­si olla enem­män töi­den seu­ran­taa ja vas­taa­vaa.
Lu­ki­ol­ta toi­voi­sin enem­män jous­ta­vuut­ta am­mat­ti­opin­nois­sa, var­sin­kin osan opet­ta­jien koh­dal­la. Tu­et­tai­siin enem­män työ­e­lä­mään osal­lis­tu­mi­ses­ta, eikä heti muu­ta­man tun­nin pois­sa­olon jäl­keen uh­kal­tai­si kurs­sin kes­key­ty­mi­sel­lä.. (Pois­sa­olot tul­leet töi­den ta­kia, työt osa am­ma­til­lis­ta kou­lu­tus­ta ja op­pi­mis­ta)
Lu­ki­oon joku työs­sä­op­pi­mi­nen?
Näin on hyvä kuin nyt­kin, saa myös esim ensi­apua mam­kil­ta, hyvä asia!
Opis­ke­lu-in­fo­jen mää­rä on kas­va­nut laa­jas­ti ja jat­ko-opis­ke­luis­ta on pu­hut­tu pal­jon enem­män kun Sara aloit­ti opo­na. Hyvä näin!
Tan­hu­vaa­ran ja lys­kan opin­to­jen yh­dis­tä­mi­nen
Tänä vuon­na kor­ke­a­kou­lu­jen kans­sa teh­ty­jä yh­teis­töi­tä on ol­lut hy­vin, mut­ta työ­maa­il­maan oli­si kiva saa­da enem­män yh­teyt­tä. Näin lu­kio-opin­to­jen hyö­dyl­li­syys ehkä konk­re­ti­soi­tui­si opis­ke­li­joil­le ja mo­ti­vaa­tio opis­ke­luun py­syi­si pa­rem­pa­na
Vie­rai­lui­ta(?)
Voi­si ot­taa kurs­se­ja muis­ta­kin kou­luis­ta
Yh­teis­työ su­juu nyt mie­les­tä­ni hy­vin.
Yh­teis­työt

Mikäli olet kokenut lukio-opinnot liian raskaiksi, kerro mikä on tehnyt ne liian raskaiksi?

Ei mi­tään prep­paus­ta lu­ki­on työ­mää­rään ja -ta­poi­hin heti aluk­si.
Abi­vuon­na stres­si on ol­lut läs­nä usein, mut­ta kä­si­tel­tä­vis­sä. Tun­tuu myös että asi­oi­den jär­jes­te­ly ja to­teut­ta­mi­nen yh­tei­sis­sä asi­ois­sa ka­sau­tu­vat tie­tyil­le hen­ki­löil­le, joka en­nes­tään alen­taa ih­mis­ten in­nos­tus­ta osal­lis­tua mi­hin­kään.
Ei koe­viik­ko­ja
Ei koe­viik­ko­ja jo­ten jak­son lo­pus­sa on pal­jon te­ke­mis­tä
Ei koe­viik­ko­ja, syk­syn kir­joi­tuk­set opin­to­jen se­as­sa
Ei vaan jak­sa
en ole.
En­sim­mäi­se­nä ja toi­se­na vuon­na lii­an kii­rei­nen luk­ka­ri ja kii­re aika­tau­lu, ei ehdi pa­nos­taa
Har­ras­tuk­set,työt, ih­mis­suh­teet vä­lil­lä
Jois­sain ai­neis­sa tu­lee pal­jon läk­syä ja pro­jek­te­ja, muu­ten ei ko­vin ras­kas­ta
Joka puo­lel­ta tu­lee kir­joi­tus­ten ai­kaan li­sää työ­tä, kun asi­at ka­saan­tu­vat vain muu­ta­man ih­mi­sen har­teil­le. Tar­peek­si moni ei kan­na kort­taan ke­koon yh­tei­sen hy­vän vuok­si. Yk­kös- ja kak­kos­vuo­si ei­vät ol­leet lii­an rank­ko­ja.
Koe­viik­ko­jen puu­tos, kun on mon­ta re­aa­li­ai­net­ta sa­mas­sa jak­sos­sa työt tup­paa­vat ka­saan­tu­maan
Koe­vii­kot­to­muus ja sii­tä seu­ran­neet koe­su­mat, joi­den ai­ka­na täy­tyi käy­dä myös nor­maa­lis­ti kou­lua ja teh­dä läk­syt sekä yrit­tää opis­kel­la ko­kei­siin. Myös omat kurs­si­va­lin­nat te­ki­vät osal­taan opis­ke­lus­ta kes­ki­ver­toa ras­kaam­paa.
Lii­an pal­jon kaik­kee te­ke­mis­tä
Lii­an pal­jon ko­kei­ta.
Lii­an suu­ri mää­rä jo­kai­sel­ta kurs­sil­ta tul­lei­ta teh­tä­viä.
Lu­ki­on alus­sa it­sel­lä­ni oli omia epä­re­a­lis­ti­sia ta­voit­tei­ta, jo­ten nii­tä koh­ti pyr­kies­sä­ni tein lii­kaa kou­lu­jut­tu­ja va­paa-ajal­la­kin. Suu­rin osa va­paa-ajas­ta­ni ku­lui nii­den pa­ris­sa.
Opis­ke­lun ja har­ras­tus­ten yh­teen­so­vit­ta­mi­nen
Pai­neet ko­keis­ta ja teh­tä­vis­tä, joi­ta on vä­lil­lä enem­män­kin kun riitt­väs­ti.
Pit­kät kou­lu­päi­vät ja suu­ri mää­rä ko­kei­ta.
Tur­ha pänt­tää­mi­nen, ja kurs­sien, jot­ka ei­vät it­seä kiin­nos­ta, käy­mi­nen
Työn mää­rä ja vaa­ti­muk­set.
Työn­mää­rä.
Täy­det jak­sot ja pal­jon ko­kei­ta sa­maan ai­kaan.
Us­kon, että lu­kio opin­not ovat niin ran­kat kuin niis­tä itse te­kee. Jos ta­voit­te­lee vain kii­tet­tä­viä arvo­sa­no­ja, on opis­ke­lu­kin ran­kem­paa jne.
Var­maan ihan oma vaa­ti­mus­taso it­sel­tä on teh­nyt opin­nois­ta ras­kaat.
Vä­lil­lä työ­tä on ol­lut enem­män, mut­ta ko­ko­nai­suus ei ole ol­lut lii­an ras­kas. Kai­kes­ta on sel­vit­ty.

Lukio-opintojeni loppuvaiheessa haluan vielä sanoa

Kii­tok­sia iha­nas­ta lu­ki­o­a­jas­ta! Koe­vii­kot­to­muu­den toi­mi­vuu­teen ly­se­on pi­tää vie­lä pa­nos­taa, mut­ta muu­toin olen ol­lut tyy­ty­väi­nen.
Ei lu­kio ole niin rank­kaa kuin mil­tä se vai­kut­taa.
ei muu­ta sa­not­ta­vaa.
Ei ole mi­tään pe­lät­tä­vää
Elä­mä­ni par­haat vuo­det, oli­sin vaan voi­nut pa­nos­taa kou­lun­käyn­tiin enem­män.
Että hais­ta­kaa koko lai­tos pit­kä pas­ka
Että ku­nin­gas on pois­tu­nut kes­kuu­des­ta
Hei­hei
HEIP­PA EI TUU IKÄ­VÄ tai tu­lee ihan vä­hän :——-)
Hy­väs­ti
Hy­vät ja hyö­dyl­li­set kol­me vuot­ta ta­ka­na. Pal­jon työ­ka­lu­ja jat­koon.
Kan­nat­ti käy­dä lu­kio
Kii­tok­sia näis­tä kol­mes­ta vuo­des­ta koko ly­se­on hen­ki­lö­kun­nal­le.
Kii­tos 🙂
Kii­tos hy­vil­le opet­ta­jil­le ja ruo­ka­lan hen­ki­lö­kun­nal­le!
Kii­tos hy­väs­tä ope­tuk­ses­ta! Hy­vät muis­tot jää­vät opis­ke­lus­ta ja täs­tä on hyvä jat­kaa.
Kii­tos kai­kes­ta!
Kii­tos kai­kes­ta!
Kii­tos kai­kes­ta.
Kii­tos kai­kil­le ku­lu­nees­ta vuo­des­ta!
Kii­tos kai­kil­le opet­ta­jil­le. Lu­kio on ol­lut hie­no ko­ke­mus.
Kii­tos ku­lu­neis­ta vuo­sis­ta 🙂
Kii­tos! Lu­kio meni kyl­lä no­pe­am­min kuin odo­tin.
Kii­tos.
Ki­vaa kun lu­kio lop­pu­uu! 🙂
Koe­vii­kot ta­kai­sin, kii­tos.
Ko­ko­nai­suu­te­na on­nis­tu­nut 3 vuot­ta, niin Keri­mä­el­lä kuin Sa­von­lin­nas­sa­kin, pien­tä hi­o­mis­ta siel­lä tääl­lä esi­mer­kik­si in­for­maa­ti­on ku­lus­sa ja epä­ta­sa-ar­vos­sa Sa­von­lin­na­lais­ten ja muu­al­ta tu­le­vien vä­lil­lä
Lu­kio oli hie­noa ai­kaa ja muis­te­len tätä mie­lel­lä­ni vuo­sien­kin jäl­keen! Hie­no­ja muis­to­ja.
Ly­se­on lu­kio oli ihan mu­ka­va opis­ke­lu­paik­ka, kui­ten­kin uu­det tuu­let pu­hal­ta­vat ja on hyvä jat­kaa nii­den suun­taan.
Mie­les­tä­ni lu­kio oli ko­ke­muk­se­na po­si­tii­vi­nen.
Mu­ka­va on ol­lut olla ja opis­kel­la tääl­lä!!
Oli hie­noa opis­kel­la tääl­lä vii­mei­nen vuo­si. Kun­pa oli­sin va­lin­nut tääl­lä opis­ke­lun ensi­si­jai­ses­ti. Mu­ka­via opet­ta­jia, hie­no op­pi­mis­ym­pä­ris­tö ja mah­ta­va hen­ki­lö­kun­ta. Hyvä si­jain­ti.
Oli ihan haus­kaa
Oli kiva tun­tea Ly­se­on lu­kio
On ol­lut kiva opis­kel­la tääl­lä
On ol­lut ki­vaa kou­lus­sa ja opet­ta­jat ovat ol­leet mu­ka­via
On ol­lut mu­ka­vaa
On­neks tää lop­puu koh­ta
On­nek­si koh­ta lop­puu.
On­nek­si tämä on koh­ta ohi
Yri­tän par­haa­ni lop­puun asti

Sa­von­lin­nan ly­se­on lu­kioKol­man­nen vuo­si­kurs­sin päät­tö­ky­se­ly 2017-201828.3.2018