Opiskeluvälineet ja oppimateriaalit

Lyseo hankkii oppivelvollisuuden piiriin kuuluvalle opiskelijalle oppimateriaalit. Opintojaksoilla käytetään enimmäkseen sähköisiä oppimateriaaleja. Opetuksessa tarvittavat oppimateriaalit ovat opiskelijalle maksuttomia.

Koulu hankkii lukion aloittaville tietotekniikkalaitteet. Lu­ki­on opis­ke­li­ja saa käyttöönsä kannettavan tietokoneen ja kuulokkeet. Ensimmäisenä koulupäivänä tietokoneet jaetaan niille opiskelijoille, jotka palauttavat hyväksymiskirjeessä lähetetyn sopimuslomakkeen. Tietokoneen luovuttamisesta tehdään koulun ja opiskelijan sekä huoltajan välillä allekirjoitettu sopimus. Opiskelijalla on vastuu laitteesta ja hän on velvollinen korvaamaan koululle tietokoneen, jos sen rikkoutuminen johtuu opiskelijan omasta välinpitämättömyydestä.

Kun opiskelijalla on sama laite koko lukio-opintojen ajan, niin opiskelija oppii koneen käytön ja pystyy myös suorittamaan ylioppilaskirjoitukset samalla laitteella. Opintojaksojen kokeet ovat kaikissa oppiaineissa sähköisiä, ja ne toimivat parhaiten kannettavalla tietokoneella. Kannettava tietokone palautetaan opintojen päätyttyä koululle.

Lukion aloittava opiskelija tulee saamaan ensimmäisenä koulupäivänä koulutarvikkeita.  Vaikka tarvikkeet ovat ilmaisia opiskelijalle, niin koulu toivoo jokaisen pitävän hyvää huolta tavaroistaan. Opiskelija voi joutua hankkimaan myös itse koulutarvikkeita, jos havaitaan, että opiskelija tahallisesti hävittää tai rikkoo koulusta annettuja tarvikkeita.

Savonlinnan lyseon lukioLyseolaisen opas (LOPS2021)1.4.2021