Tekstivastaukset

Mitä hyvää lukiossani opiskelussa on ollut?

– moni­puo­li­suus ja mu­ka­vat opet­ta­jat
Am­mat­ti­tai­toi­set opet­ta­jat, siis­tit ti­lat.
Ei oi­kein mi­tään.
En hy­vät mah­dol­li­suu­det op­pia.
En osaa sa­noa
en tie­dä
Hy­pä­rit
Hyvä ilma­pii­ri, hy­vät opet­ta­jat, ka­ve­rit.
Hyvä yh­teis­hen­ki ja opet­ta­jien ys­tä­väl­li­syys. Hel­pos­ti pys­tyy ky­sy­mään apua ja saa­man sitä.
Hyvä yh­teis­hen­ki, uu­det ka­ve­rit, ta­pah­tu­mat, pro­jek­ti­viik­ko, wan­hat tans­sit, abi­show ja mu­ka­vat lii­kun­nan­tun­nit sekä lii­kun­nan­o­pet­ta­jat.
Hy­vät opet­ta­jat.
Hy­vää ope­tus­ta ja hyvä yh­teis­hen­ki.
Ihan ren­toa opis­ke­lua, ei oi­ke­as­taan pa­ko­te­ta mi­hin­kään.
jot­kut opet­ta­jat, ren­tous
jou­ni
Kaik­ki
kaik­ki ol­lut hy­vää ei mi­tään ne­ga­tii­vis­tä
Kaik­ki on ol­lut hy­vää
kaik­ki on pe­rus hy­vää ja laa­du­kas­ta
Ka­ve­rit ja riit­tä­vä apu
Mi­nus­ta ope­tus ja opis­ke­lu yli­pään­sä täs­sä kou­lus­sa on ol­lut hy­vää.
Moni­puo­li­set kurs­sit ja tur­val­li­nen ym­pä­ris­tö
Olen saa­nut pal­jon ka­ve­rei­ta ja op­pi­nut pal­jon hyö­dyl­lis­tä yle­si­tie­toa
Olen saa­nut yleis­si­vis­tys­tä ja op­pi­nut uu­den­lai­sia ta­po­ja opis­kel­la.
On op­pi­nut pal­jon myös ihan pe­rus käy­tän­nön asi­oi­ta ja ryh­mä­hen­ki on pa­ran­tu­nut.
Opet­ta­jat ovat mu­ka­via ja aut­ta­vat aina tar­vit­ta­es­sa
Ope­tus ja kala­pui­kot.
Ope­tus on ol­lut suu­rim­mal­ta osin sel­ke­ää ja mie­len­kiin­tois­ta.
Opis­ke­lu on ol­lut ki­vaa ja moni­puo­lis­ta
Op­pii pal­jon uut­ta ja laa­jas­ti kai­ken­lai­sis­ta eri ai­heis­ta.
op­pi­nu uut­ta
Op­pi­nut uut­ta.
Pal­jon ka­ve­rei­ta sa­mas­sa opis­ke­lu­pai­kas­sa ja kiva ilma­pii­ri.
Pal­jon uut­ta tie­toa.
Ruok­ka ja ka­ve­rit
Ryh­mät ovat so­pi­van pie­niä ja ope­tus on laa­du­kas­ta. Apua on myös tar­jol­la pal­jon ja sitä on help­po pyy­tää.
Sa­maan ai­kaan ren­not ja jok­seen­kin vaa­ti­vat opet­ta­jat, miel­lyt­tä­vät työs­ken­te­ly- ja hen­gai­lu­ti­lat.
Tu­pak­ka tauot
Tääl­lä on mu­ka­vaa.
va­paam­paa ja saa itse pät­tää enem­män opin­nois­ta
Yh­teis­hen­ki.
Yleis­si­vis­ty­mi­nen.

Kuinka kehittäisin lukiotani oppilaitoksena?

Ehkä enem­män yh­tei­siä ta­pah­tu­mia
Ehkä pa­rem­paa ruo­kaa
ei oo mi­tään
Ei tule mi­tään isom­paa mie­leen.
Ei tule mi­tään mie­lee.
En mi­ten­kään
En niin­kään oppi­lai­tok­se­na mut­ta enem­män park­ki­paik­ko­ja
en osaa sa­noa
En osaa sa­noa
En osaa sa­noa.
En osaa sa­noa. Ti­lat voi­si ai­na­kin olla pa­rem­mat ja il­mas­toin­ti pa­rem­pi.
en tie­dä
En tie­dä.
en tiiä
en tiiä
Enem­män väli­tun­nin­viet­to­paik­ko­ja, eten­kin abi­vii­koil­la ja sil­loin kun op­pi­las­kun­ta val­taa hil­ja­sen.
Enem­män väli­tun­ti-oles­ke­lu-ti­lo­ja?
Enem­män yh­tei­siä ta­pah­tu­mia.
Eng­lan­nin ope­tus­ta täy­tyi­si ke­hit­tää, ku­ten tar­vit­tai­siin am­mat­ti­tai­toi­sem­pia opet­ta­jia ja enem­män ope­tus­ta pit­kis­sä oppi­mää­ris­sä. Myös ke­hi­tet­tä­vää oli­si ai­kuis­lu­ki­on opet­ta­jis­sa, kos­ka ly­se­on omat opet­ta­jat ovat mie­les­tä­ni pa­rem­pia nuor­ten kans­sa. Jot­kut opet­ta­jat voi­si­vat vas­ta­ta vies­tei­hin no­pe­am­min, kos­ka on esi­mer­kik­si tul­lut ta­pauk­sia, jos­sa opet­ta­ja ei ole vas­tan­nut viik­koi­hin/kuu­kau­siin vies­tei­hin. Myös lu­ki­ol­le täy­tyi­si saa­da enem­män park­ki­paik­ko­ja.
han­ka­la sa­noa, en osai­si
Hyvä ky­sy­mys.
Joo o
Jot­kin ti­lat viih­tyi­sem­mäk­si.
Kah­vi­au­to­maat­ti
kir­jas­to auki
kir­jas­to auki
Kun­ni­oi­tan pal­jon
kun­nos­tet­tai­siin paik­ko­ja mis­sä voi oles­kel­la, li­sää penk­ke­jä, soh­via yms.. mik­ro jos­sa voi läm­mit­tää omaa ruo­kaa
Li­säi­sin mu­ka­via oles­ke­lu paik­ko­ja, jois­sa oli­si mah­dol­lis­ta opis­kel­la.
mu­ka­vam­mat tuo­lit
Pa­rem­pi sisä­ilma
työ­rau­haa voi­si pi­tää tiu­kem­min

Miten kehittäisin oppilaitosten välistä yhteistyötä (kaupungin lukiot, ammattioppilaitos, ammattikorkeakoulu, yliopisto, jne.)

Ak­tii­vi­sem­pi op­pi­las­kun­ta
Am­mat­ti­kor­ke­a­kou­lun opis­ke­li­jat esi­mer­kik­si voi­si­vat pi­tää lu­ki­o­lai­sil­le jon­kun kurs­sin esi­mer­kik­si lii­kun­nan­oh­jaa­ja opis­ke­li­jat.
Ehkä voi­si olla jon­kin­lai­sia vie­rai­lu­ja.
Ei har­main­ta aa­vis­tus­ta.
Ei ide­oi­ta tä­hän.
ei tar­vet­ta
Ei tar­vit­se ke­hit­tää mie­les­tä­ni.
Ei tuu tä­hän­kään mie­leen.
en mi­ten­kään
En mi­ten­kään
En osaa sa­noa
En osaa sa­noa
En osaa sa­noa.
En osaa sa­noa.
En osaa sa­noa.
En tie­dä
en tie­dä
en tie­dä
en tiiä
en tiiä
en tiiä
enem­män op­pi­lail­le tie­toon jos on mah­dol­lis­ta teh­dä avoi­men yli­o­pis­ton kurs­se­ja, kos­ka itse olen ai­na­kin kiin­nos­tu­nut
Kurs­seil­la, joi­ta voi­tai­siin yh­dis­tää mui­den oppi­lai­tos­ten kans­sa
Mie­les­tä­ni pro­jek­ti­viik­ko on ol­lut hyvä tapa yh­teis­työ­hön ja sii­nä tar­jo­tut vaih­to­eh­dot ovat ol­leet mu­ka­via.
MIe­les­tä­ni yh­teis­työ on ihan hy­väl­lä mal­lil­la.
nyt me­nee hy­vin
suo­ra pää­sy yli­o­pis­toon
Vai­kee sa­noo.
Yh­teis­työ on jo mie­les­tä­ni hy­vää.

Mikäli koet lukio-opinnot liian raskaiksi, kerro mikä tekee ne raskaiksi

ehkä kol­meen vuo­teen teko, sil­lä jak­sot ovat mel­ko täyn­nä
En koe lu­ki­o­ta yli ras­kaak­si, mut­ta stres­saa­vis­ta het­kiä on
En koe.
En tie­dä
En­koe.
-han­ka­luu­det ajan­hal­lin­nas­sa -lii­kaa työ­tä -ai­vot jat­ku­vas­ti yli­kier­rok­sil­la -mie­len­ter­veys­on­gel­mat -kes­kit­ty­mis­vai­keu­det
lii­kaa teh­tä­viä ja lii­kaa suu­ria es­sei­tä ja kir­joi­tus­teh­tä­viä
Mel­ko ras­kas­ta on nyt kun on niin pal­jon muu­ta­kin täl­lä het­kel­lä.
Oma lais­kuus ja mo­ti­vaa­ti­on puu­te.
op­pi­mis­vai­keus
teh­tä­viä on to­del­la pal­jon ja jos on vaik­ka täy­si jak­so niin ei ker­keä kir­jai­mel­li­ses­ti te­ke­mään muu­ta kuin opis­ke­le­maan
vä­lil­lä koen. Jot­kut jak­sot ovat vain lii­an täy­siä
Vä­lil­lä tun­tuu ras­kaal­ta eikä ker­keä, kos­ka jää­kiek­koa on pal­jon.
Yli­pai­no

Sa­von­lin­nan Ly­se­on lu­kioToi­sen vuo­si­kurs­sin olo­ky­se­ly 2021-202218.3.2022