Johtaminen

Ly­se­on reh­to­rin ja apu­lais­reh­to­rin ta­voit­tee­na on yh­teis­työs­sä val­mis­tel­la, suun­ni­tel­la sekä ke­hit­tää ly­se­on lu­ki­on toi­min­taa. Reh­to­ri vas­taa kou­lun toi­min­nas­ta, ta­lou­des­ta ja yli­op­pi­las­kir­joi­tus­ten jär­jes­tä­mi­ses­tä. Hän vas­taa myös tu­le­van luku­vuo­den suun­nit­te­lus­ta ja si­jais­ten hank­ki­mi­ses­ta. Reh­to­ri on myös Mul­tip­ri­muk­sen lu­ki­on pää­käyt­tä­jä ja KOS­KI-pää­käyt­tä­jä. Apu­lais­reh­to­rin teh­tä­vä­nä on työs­ken­nel­lä reh­to­rin työ­pa­ri­na kou­lun hal­lin­toon liit­ty­vis­sä asi­ois­sa. Li­säk­si apu­lais­reh­to­ri vas­taa ope­tus­ti­lo­jen käy­tön suun­nit­te­lus­ta, ryh­män­oh­jauk­sen koor­di­noin­nis­ta ja luku­vuo­den ka­len­te­rei­den laa­ti­mi­ses­ta. Reh­to­ri vas­taa yo-ko­kei­den käy­tän­nön jär­jes­te­lyis­tä yh­des­sä hen­ki­lös­tön kans­sa. 

Kou­lun toi­min­ta­kult­tuu­ria ja hen­ki­lös­tön kes­ki­näis­tä vuo­ro­vai­ku­tus­ta ke­hi­te­tään edel­leen. Ly­se­on ke­hit­tä­mis­ryh­mä ko­koon­tuu aina en­nen opet­ta­jain­ko­kouk­sia – ja tar­peen mu­kaan – val­mis­te­le­maan sekä opet­ta­jain­ko­kouk­sis­sa kä­si­tel­tä­viä asi­oi­ta että mui­ta ajan­koh­tai­sia asi­oi­ta. Kaik­ki opet­ta­jat kuu­lu­vat työ­ryh­miin ja tee­ma­ryh­miin, joi­den pu­heen­joh­ta­ji­na ke­hit­tä­mis­ryh­män jä­se­net toi­mi­vat. Ke­hit­tä­mis­ryh­män jä­se­nil­le on ja­et­tu eri vas­tuu­a­lu­ei­ta, jois­ta he huo­leh­ti­vat yh­teis­työs­sä muun hen­ki­lö­kun­nan kans­sa.

Sa­von­lin­nan ly­se­on lu­ki­on laa­tu­käsi­kir­ja23.2.2024