Opettajat ovat ottaneet käyttöön mobiileja oppimisympäristöjä entistä enemmän. Hankkeen avulla kaikille opettajille on voitu hankkia käytöön laitteet ja heitä on voitu kouluttaa niiden käytöön. Hankkeen avulla on voitu kouluttaa myös muiden koulujen ja kuntien opettajia tablet-pedagogiikkaan. Hankkeen aikana on annettu koulutusta 883 osanottajalle. Kehitettyjä kokemuksia ja käytänteitä on pystytty levittämään laajasti.
Opettajat ovat ottaneet uudet laitteet käyttöön niin omina työvälineinään kuin opetuksessakin. Opettajien suhtautuminen sähköiseen opettamiseen on hankkeen aikana muuttunut merkittävästi myönteisempään suuntaan.
Suurin osa Lyseon opiskelijoista on tutustunut tablet-tietokoneiden käyttöön opetuksessa. Hankkeen aikana on kehitetty malli jossa kaikille aloittaville opiskelijoille annetaan perehdytyskoulutus laitteiden käyttöön ja samalla heitä koulutetaan tiedon hankintaan ja hallintaan. Perehdytys on osa opinto-ohjauksen kurssia.
Lyseoon hakeville opiskelijoille on ilmoitettu että syksystä 2014 alkaen heillä tulisi olla jokin päätelaite opiskelua varten. Aloittava ikäluokkahan tekee osan yo-kokeistaan sähköisesti. Laite voi olla kannettava tietokone, tablet-laite tai vastaava. Opetuksessa otetaan lisääntyvin määrin käyttöön sähköisiä materiaaleja, jolloin saadaan säästöä oppimateriaaleissa. Näin opiskelijalle kohdistuvat kustannukset eivät kasva.
Hankkeen aikana havaittiin että toimiva ja riittävän tehokas langaton verkko on yksi toiminnan perusedellytyksiä.
Savonlinnan lyseon lukioMobiles II -hanke7.1.2014