Mitä hyvää Lukio-opiskelussa on ollut?
on hyviä opettajia jotka auttaa kun ei osaa – uusia kavereita on saanut – vapaammin on saanut tehdä tehtäviä – enemmän vastuuta
osa opettajista on todella hyviä työssään, jolloin on ollut helppo opiskella – on saanut uusia kavereita – vapaammin opiskelu – Enemmän vastuuta itsellä
en osaa sanoa
En osaa sanoa.
Hyvä ilmapiiri ja kivat tauot tuntien välissä
Hyvä ilmapiiri ja korkea-laatuinen opetus.
Hyvä kahvio
Hyvät opiskelumahdollisuudet
iha mukavat
Ihan hyvä ilmapiiri
Ihmiset
ilmapiiri
itsenäisyys
Itsenäisyys
Itsenäisyys
joustavuus
Kaikki
Kaikki on ollut ihan hyvää
Kaikki.
kaverit
Kaverit ja itsenäinen opiskelu
Kaverit ja itsenäisyys
kaverit ja opiskelu
Kaverit ja uudet kokemukset.
Kaverit ja uudet tuttavuudet.
Kaverit ja yhteishenki.
koneet
Lukio-opiskelu on tehnyt minusta paremman yksin opiskelijan.
Lukio-opiskelu on tuntunut monipuoliselta ja tarpeeksi haastavalta.
lukio-opiskelussa on ollut hyvää opettajat ja oppiaineet.
Lukio-opiskelussa on ollut mukavaa, kun omia opintojaksojaan saa muokata melko vapaamuotoisesti. Näin opinnot ovat sopivan kuormittavia, eivätkä täysin uuvuttavia.
Minulle on konkretisoitunut se, kuinka tärkeää on tehdä itse asioita sen eteen, että saavuttaa jotain.
Minusta opettajat ja etenkin esimerkiksi opot ja oma ryhmänohjaajat ovat todella luotettavia ja heidän puoleen on helppo kääntyä.
Monipuolisuus ainevalinnoissa.
monipuolisuus ja isompi vapaus valita oman mielenkiinnonukaan aineita.
Mukavaa
Mukavat ja hyvät opet
myöhäiset aamut
Olen oppinut kaikenlaista
Olen saanut paljon tietoa.
Olen saanut uutta tietoa.
Olen tykännyt sähköisestä opiskelusta, se on jotenkin helpompaa kun ei tarvitse kantaa kauheaa kasaa kirjoja repussa. Olen myös saanut uusia ystäviä lyseossa.
Oma vaikuttaminen opintoihin.
On oppinut paljon asioita ja saanut valmiuksia ja osaamista tulevaisuutta varten.
On oppinut uutta.
On saanut opiskella vapaammin.
Opettajat
opettajat
Opettajat ja henkilökunta ovat mukavia ja asiallisia, paitsi kielten opettajat.
Opettajat on ihan hyviä
Opetus
Opetus on ollut hyvää ja ilmapiiri kanssa.
Opintoihin vaikuttaminen ja itsenäinen opiskelu.
Opiskelu on kivaa, koska saa itse päättä paljon mitä tekee. Tällöin motivaatio pysyy parempana.
Opiskelu on ollut monipuolista ja hyvää.
Opiskelu on vapaampaa ja asioita on voinut tehdä omaan tahtiin.
Oppiaineissa on ollut tarpeeksi haastetta.
Oppii asioita ja saa valmiuksia kirjoituksiin
Paljon mahdollisuuksia ja omatoimisuutta.
Paljon vapaampaa kuin peruskoulussa.
Rentoa
Rentous
saa ite vähän valita mitä kursseja haluaa käydä ja millon.
Saa itse vaikuttaa paljon ja opinnot suunnitellaan juuri itselle sopivaksi.
Saa vaikuttaa lukujärjestyksiin
Saa valita mitä opiskelee.
Se on itsenäistä ja koulurakennus on mukava. Suurin osa opettajista on mukavia.
Se on ollut vapaampaa ja on saaut itse suunnitella koulunkäyntiä ja lukkareita.
Se on ollut vapaampaa kuin peruskoulussa.
Sopiva rentous tunneilla ja vastuu omasta tekemisestä.
suuri osa opettajista
Tietokoneilla opiskelu
Tykkään joistakin opettajista ja hyvät opiskelutilat ovat motivoineet opiskelemaan.
Tykkään opiskelun vapaudesta.
Täällä voi päättää mitä opiskelee
Urheilulinjan jäät
Uudet kaverit, opiskelu.
Uusiin ihmisiin tutustuminen
Valinnaisuutta ja vapaaehtoista
valinnan vapaus
vapaus
VApaus
voi itse vaikuttaa niin paljon mitä haluaa opiskella
Ystävien kanssa samoilla tunneilla oleminen ja vapaampi opiskelu.
Kuinka kehittäisin lukiotani oppilaitoksena?
En tiiä
ei mienkään
Ei tule mieleen parantamisehdotuksia.
en
En jaksa oottaa bussia 45 min
EN keksi mitään
en kiusaa
en mitenkää
En mitenkään
En mitenkään
En mitenkään
En mitenkään.
En mitään.
En ole varma
En osaa sanoa
en osaa sanoa
En osaa sanoa
En osaa sanoa
En osaa sanoa, en kai mitenkään.
En osaa sanoa.
En osaa sanoa.
En osaa sanoa.
En pysty vaikuttamaan asiaan.
En tiedä
En tiedä
En tiedä
en tiedä
En tiedä
en tiedä
En tiedä.
En tiedä.
en tiiä
enemmän ”hengailupaikkoja”
Enemmän ”opettamista2, eikä vain tehtäviä koko tunti.
Enemmän istuma paikkoja
Enemmän monipuolisempaa opetusta
enemmän oleskelupaikkoja
Enemmän oleskelutilaa
Enemmän paikkoja missä odotella välitunneilla.
enemmän parkkipaikkoja.
Enemmän yhtieisiä tapahtuma. Myös joidenkin opettajien kohdalla ammattitaitoisuus on vähän hukassa esimerkiksi nuorten kanssa työskentelyssä.
Enenmmän opiskleu paikkoja
Haluaisin, että siisteyteen, etenkin vessoissa, kiinnitettäisiin enemmän huomiota. Yhteiset ns rennommat tekemiset ja tapahtumat parantaisivat ilmapiiriä, joka olisi tärkeää.
halvempi kahvio
Ilmapiiri on huono kaikille muille, paitsi suosituille henkilöille.
Joidenkin opettajien kohdalla opettaminen voisi olla monipuolisempaa ja kiinnostavampaa.
Joidenkin opettajien kohdalla opetusta voisi kehittää. Opettajat voisivat mm. olla kasnnustavimpia.
Kehittäisin lukioni yhteishenkeä.
Kokeet ovat mielestäni liian vaikeita kurssilla opiskeltuihin asioihin verrattuna
Korjauttaisin ikkunoiden tiivisteet, koska ne vuotavat ja luokat ovat kylmiä näin talvisin.
Lisää sohvaluokkia kuten älylataamo
Lukio on jo hyvä.
lukiossa on aika kylmä joten asialle voisi tehdä jotain
Oleskelu tiloja. Esim hyppytunteja varten
Olisi entistäkin enemmän sohvia ja pehmeitä paikkoja.
Olisi kivaa jos järjestettäsiin enemmän tapahtumia oppilaille.
Paljon bileitä
Parantaisin jotakin opetusmenetelmiä.
Parempaa ruokaa
Parempi ilmastointi kesällä.
Parempi ruoka
Parempi ruokalista olisi ihan mukava.
parkkihommat
parkkipaikkoja
pienemmät luokkakoot
Päivittäisin kouluruokaa.
Ryhtistämällä
Tuen muitten opiskelua parhaani mukaan
vähän enemmän vapautta
Yhteishenki on todella huono eli sille täytyisi tehdä jotain.
Mikä sai sinut valitsemaan opiskelupaikaksi nykyisen oppilaitoksesi?
– sijainti – halusin lukioon, mutta taikkari ei ollut se oma juttu
– sijainti – kaverit – halusin lukioon
Ainut lukio savonlinnassa
Amiksessa ei ollut minua kiinnostavaa alaa ja olen muutenkin aina halunnut lukioon ja koen että kuulun sinne.
Amiksessa ei ollut niin kiinnostavaa linjaa, että olisin mennyt sinne ja IB-lukiota ei ollut kaupungissamme, joka olisi muuten kiinnostanut.
Ammattikoulussa ei ollut hyviä aloja.
Asuin lähellä
Ei kiinnostanut mikään ala amiksessa.
Ei kiinnostanut mikään amiksen ala
Ei ollut muuta ideaa.
Ei ollut muuta paikkaa mikä kiinnosti
Ei ollut oikein muita vaihtoehtoja.
Ei ollut paljoa muita vaihtoehtoja ja sitä suositeltiin minulle
En muutakaan keksinyt
En oikeastaan miettynyt muita vaihtoehtoja kun lukiota koska minulla ei ollut mitään alaa mikä kiinnostaisi ammattikoulussa.
En oikein tiennyt mitä haluaisn lähteä opiskelemaan, niin ajattelin, että saan lukiosta hyvän pohjan ja aikaa miettiä, mitä tulevaisuudessa haluan.
en päässyt ekaan hakuvaihtoehtoon, joten tulin tänne
En tiedä
En tienyt mitä halusin tehdä
Ensin katsotaan miten lukiossa menee, sitten päätän, että sopiiko minulle lukio vai ammatikoulu (tai jokin muu koulutus).
Haluan hyvän ammatin
Haluan hyvän ammatin ja saan sen vain, että käyn lukion.
Halusin hakea taikariin mutta en päässyt
halusin lukioon
Halusin lukioon ja kyseinen oppilaitos oli lähin.
Halusin lukioon ja se oli lähin tavallinen lukio.
Halusin lukioon.
Halusin lukioon.
Halusin lukioon.
halusin tulla ylioppilaaksi ja jatko suunnitelmat iavt vielä auki
Halusin tänne.
harrastus ja halu opiskella lukiossa
jatk opiskelu
Jatko-opinto haaveet; lukio on tärkeä pohjustus yliopistoa varten.
kaverit
Kaverit ja se että amiksessa ei silllon ollut vielä kiinnostavaa alaa.
Kaverit, vanhemmat, omat suunnitelmat
koska ei ollut mitään kiinnostavaa amis alaa
Koska haluan olla rikas.
Koska halusin lukioon
Koska lukio tuki eniten minun tulevaisuuden haaveita, sekä tämä oli lähimpänä.
Koska siskonikin tuli tänne ja kaverini ja minua itsekkin kiinnosti
Koska täällä on urheilulinja.
Lisävuodet miettimiseen mitä haluan tehdä isona.
lukio
Lukio kiinnosti.
lukio oli lähellä
Lukion läheisyys, sekä paikalliseen kilpailijalukioon verrattuna enemmän painotusta reaaliaineisiin luovien aineiden sijaan.
Lukiossa oppii parhaiten ja sieltä saa parhaat mahdolliset jatko-opinto mahdollisuudet.
lähellä ja monet tutut ovat myös
Lähimpänä kotiani
Lähin lukio.
Mikään ammattikoulun ala ei kiinnostanut, joten tuntui parhaimmalta vaihtoehdolta.
Mikään ammattikoulun ala ei oikein kiinnostanut.
minut sai valitsemaan se että en ollut varma mihin kouluun haluaisin, mutta halusin lukioon ja lyseon lukio tuntui parhaimmalta vaihtoehdolta.
Muutin takaisin kotiin, eikä taidelukio kiinnostanut, joten tulin Lyseoon.
oli lähellä
oli lähellä ja hyvä koulu
Oli lähellä kotiani ja en tiennyt mitä haluaisin tehdä työkseni.
olin kiinnostunut tästä eniten ja halusin muutenkin lukioon
Oma halu ja kaverit.
oon aina halunnut lukioon enkä halunnut taikkariin
Paikallinen lukio
Perhe
Sai miettimis aikaa lisää tulevaisuuden kannalta.
Se oli lähellä
Se oli lähin lukio ja lukiotutkio kiinnosti minua.
Se oli lähin lukio.
Se on lähellä
Se on lähin lukio
Tulevaisuuden ammatti valinnat.
Tulevaisuuden suunnitelmat
Tämä on savonlinnan anoa normaali lukio ja täälllä on urheilulinja.
Tämä opiskelupaikka on lähellä kotiani.
Urheilulinja ja lyhyt matka
urheilulinja ja läheisyys ja ystävät
Urheilulinja ja lähin lukio
Urheilulinja mahdollisuus ja jääkiekkojoukkue tässä kaupungissa
Valitsin lukion siksi koska savonlinnassa ei ole muita lukioita joihin olisin ollut kiinnostunut hakemaan.
Veljeni opiskeli täällä.
Ylioppilaaksi pääseminen.
Mikäli koet lukio-opinnot liian raskaiksi, kerro mikä tekee ne raskaiksi?
Liikaa aiheita yhdessä opinto jaksossa ja opinto jaksot ovat liian lyhyitä
Asiat käydään liian nopeasti läpi ja kokeita on paljon
En koe
en koe
En koe niitä liian raskaiksi, mutta välillä koen ne kuormittavaksi, sillä asiaa tulee niin paljon ettei sitä meinaa keretä tekemään.
Koen sen hieman raskaaksi, mutta en liian
Liian aikaisia herätyksiä.
Liikaa opintoja.
Niiden paljous ja vapaa-aika jää todella vähäiseksi.
Olen valinnut opintojaksoja vähän liian tiukkaan tahtiin.
oma motivaatio ja jaksaminen
Oma motivaation puute
paljon asiaa ja painetta annetaan
Pitkät päivät ja aineiden haastavuus
Päivät on yleensä tosi pitkiä ja hommaa on paljon.
Taino välillä jotkin aineet ovat aika raskaita (matikka)