Huoltajalle

Lukuvuoden työajat ja tapahtumat (mm. yo-kirjoitukset, lakkiaisten ajankohta) löytyvät Yleistä -osiosta.

Tietoa lukion käytänteistä (mm. poissaolot, arviointi, opintojaksojen uusiminen) löytyy Opiskelijalle-sivulta kohdasta Tietoa opinnoista.

Lukio-opinnot Lyseolla

Lyseo tutuksi illan (ke 31.1.2024) esitys lukio-opinnoista:  Lukio-opinnot Lyseolla

Lisätietoa lukio-opinnoista ja mahdollisuus tutustua eri oppiaineiden opiskeluun ja lukiolaisten kokemuksiin esittelyvideoiden avulla Lisätietoa lukio-opinnoista ja Lyseolla opiskelusta.

Vanhempainliiton opas toiselle asteelle siirtyville

Lukioon siirtyminen on iso askel nuoren ja koko perheen elämässä. Opiskelu toisella asteella on paljon peruskoulua itsenäisempää. Opintojen aikana nuori ottaa enemmän vastuuta opiskelustaan, mutta tarvitsee edelleen vanhemman tukea ja kannustusta. Vanhempainliiton opas toiselle asteelle siirtyville tarjoaa tukea ja apua nuoren toiselle asteelle siirtymiseen ja siihen liittyviin pohdintoihin.

Tekoäly ja sen käyttö opiskelussa

Tekoäly tulee vauhdilla niin työpaikoille, kouluihin kuin vapaa-aikaankin. Oheisessa linkissä on tietoa asiasta.

Tekoäly ja sen käyttö opiskelussa

Kakkosten vanhempainillan materiaalit 23.1.2024