Yhessä eteenpäin

Uhessä eteenpäin -hanke on jatkoa aikaisemmalle Yhessä!-hankkeelle. Sen aiheena on yhteisöllinen nuorisotyö Etelä-Savon kouluissa, ja huomiota kiinnitetään erityisesti nivelvaiheeseen eli oppilaiden siirtymiseen peruskoulusta toiselle asteelle.

Hankkeen toiminta-aika on 1.8.2020 – 31.1.2023
ja sen toteuttaa XAMK / Nuorisoalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Juvenia. Kumppaneita ovat Mikkelin ja Savonlinnan kaupungit, Mäntyharjun kunta sekä Essoten ja Sosterin oppilas- ja opiskelijahuolto. Savonlinnasta ovat mukana Samiedu, Lyseon lukio ja Talvisalon koulu. Kokonaisbudjetti on 486 809€ ja rahoittajina toimivat Etelä-Savon ELY-keskus ja Euroopan sosiaalirahasto ESR

Nettisivu: https://www.xamk.fi/tutkimus-ja-kehitys/yhessa-eteenpain/

Lyseolla Yhessä eteenpäin -hankkeen toimijat ovat osallistuneet sekä syksyn 2020 että syksyn 2021 lukion aloittaville suunnattuun hyvinvointiteemapäivään. Lukuvuonna 2021-2022 hankkeen toimijat olivat jälleen mukana hyvinvointipäivässä ja myös toteuttamassa ykkösluokkalaisten vanhempainiltaa. Lukuvuonna 2022-2023 ohjelmassa oli jälleen hyvinvointiaamupäivä. Lisäksi Lyseolla on aloitettu eri hanketoimijoiden yhteistyö lempinimellä Lyseon Hyvikset. Yhessä eteenpäin -hanke on osallistunut suunnitteluun ja yhteistyön kehittämiseen.