Koulun ulkopuolisia kursseja

Myös muut oppi­lai­tok­set ja jär­jes­töt jär­jes­tä­vät opin­to­ja, jot­ka voi­daan hy­väk­syä lu­ki­on kurs­seik­si. Mui­den kuin kurs­si­tar­jot­ti­mes­sa ole­vien opin­to­jen hy­väk­sy­mi­nen tu­lee tar­kis­taa reh­to­ril­ta etu­kä­teen.

Yh­teis­työ­ta­ho­ja ovat mm.

Avoi­men am­mat­ti­kor­ke­a­kou­lun ja yli­o­pis­ton opin­to­jak­so­ja on koot­tu koti­si­vuil­lem­me: Kor­ke­a­kou­lu­o­pin­to­ja lu­ki­o­lai­sil­le

Lukiokurssien ja opintopisteiden vastaavuus

Xamkin avoin amk

Xam­kin avoi­men amk:n kaut­ta lu­ki­o­lai­nen voi suo­rit­taa mm. ensi­apu­tai­to­jen opin­to­ja, ana­to­mi­aa ja fy­si­o­lo­gi­aa sekä huip­pu-ur­hei­lun pe­rus­tei­ta. Tar­jol­la ole­vat opin­not vaih­te­le­vat luku­vuo­sit­tain. Xam­kin kaut­ta opis­ke­li­jan on mah­dol­lis­ta suo­rit­taa myös an­nis­ke­lu- ja hy­gie­ni­a­pas­sit.

Xam­kin kurs­seil­le il­moit­tau­tu­mi­nen: www.xamk.fi/kou­lu­tus­ka­len­te­ri

Toisen asteen ammatilliset opinnot

Ly­se­o­lai­nen voi opis­kel­la Sa­mie­dun tar­jo­a­mia am­ma­til­li­sia opin­to­ja yh­den tai kak­si vaih­to­jak­soa vuo­des­sa. Opin­not voi­daan hy­väk­si lu­kea lu­ki­on oppi­mää­rään. Lisä­tie­to­ja saat opin­to­koor­di­naat­to­ri Satu Sil­ven­noi­sel­ta sekä Sa­mie­dun koti­sivuilta.

Vaihto-oppilasvuosi ulkomailla

Vaih­to-opis­ke­li­ja­vuo­des­ta saa 10 kurs­sia so­vel­ta­via opin­to­ja, luku­kau­des­ta hy­vi­te­tään 5 kurs­sia so­vel­ta­via opin­to­ja.

TAT:n digitaaliset bisneskurssit

Lu­kio-opin­to­jen ai­ka­na on mah­dol­lis­ta teh­dä myös TAT:n di­gi­taa­li­sia bis­nes­kurs­se­ja oman ta­lou­den hal­lin­taan, työ­e­lä­mä­o­saa­mi­seen sekä yrit­tä­jyys­o­saa­mi­seen liit­ty­en. Bis­nes­kurs­sit – TAT – Bis­nes­kurs­sit

Sa­von­lin­nan ly­se­on lu­kioOpin­to-opas 2021-2022 (LOPS 2016)18.5.2020