Opiskelijakunta

Räppäri Lavaredo esiintymässäLyseolla

Lavaredo esiintyi Lyseolla syksyllä 2022

Jokainen lyseolainen on opiskelijakunnan jäsen niin kauan kuin on opiskelijana Lyseon lukiossa. Opiskelijakunnan ylin päättävä elin on vuosikokous eli yleiskokous, joka järjestetään syyskuussa.

Toimintaa suunnittelee ja järjestää hallitus, jossa on jäseniä ensimmäiseltä ja toiselta vuosikurssilta. Jäsenet valitaan vaaleilla vuosittain siten, että abiturienttiluokalle siirtyvät jäsenet poistuvat hallituksesta, toiselle vuosikurssille siirtyvät jäsenet jatkavat hallituksessa ja ensimmäiseltä vuosikurssilta valitaan uusia jäseniä. Hallituksen toimihenkilöt, puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, sihteeri, rahastonhoitaja ja media/tapahtumavastaava, valitaan yleiskokouksessa.

Opiskelijakunnan hallituksen keskeisiä tehtäviä ovat koulun yhteisten tapahtumien järjestäminen sekä vaikuttaminen koulun toimintaan, kuten opetuksen järjestämiseen. Hallitus välittää opiskelijoiden toiveet ja aloitteet eteenpäin opettajille ja koulun hallinnolle. Hallituksesta poistuvat abiturientit vastaavat penkkaripäivän ja muiden abitapahtumien järjestämisestä.

Hallituksen jäsenet lukuvuonna 2023-2024
  • Enja Behm (puheenjohtaja)
  • Moona Eronen (varapuheenjohtaja)
  • Aada-Leena Salmenpää (sihteeri)